Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo ogromu starań, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.