Coraz liczniejsza grupa pracodawców rozumie, że rozwój pracowników znacząco wpływa na powodzenie całej firmy. Zaangażowana załoga posiadająca duży arsenał kompetencji miękkich to najistotniejszy filar każdego przedsiębiorstwa.
Rozwój pracowników – uznane techniki szkoleniowe
Audyt personalny pracowników umożliwiający diagnozę ich indywidualnych kwalifikacji i uwarunkowań może wesprzeć właściciela firmy w dobraniu kadry, która będzie gotowa na skomplikowane wyzwania. Za sprawą sesji AC/DC przeprowadzonej przez kompetentnego coacha można wychwycić, kto z zatrudnionych przejawia umiejętności kierownicze i zostanie rzetelnym liderem teamu. Audyty Assessment Center/Development Center mogą być wykonywane na różne sposoby – np. w postaci sesji grupowych oraz indywidualnych. W trakcie spotkań z zatrudnionymi wykorzystywane są wypróbowane techniki szkoleń, np. symulacje, wywiady, analiza konkretnego przypadku (case studies) oraz zadania grupowe. Przy ich użyciu można ujawnić utajony potencjał kadry i wspomóc rozwój pracowników. Po przeprowadzeniu sesji AC/DC można kontynuować pracę z załogą w postaci coachingu.
Harmonogram audytów AC/DC
Kompetentny audyt jest podzielony na parę części. Na wstępie wychodzi się od opisu kompetencji niezbędnych do pełnienia danej funkcji w przedsiębiorstwu. Następnie audytor opracowuje techniki, które będą zastosowane podczas sesji. Kolejnym etapem jest zakomunikowanie intencji sesji, a także tego, co zamierza się za jej sprawą uzyskać. Równie istotne jest poza tym miejsce, w którym zostaną przeprowadzone audyty zatrudnionych – powinno one dawać komfort, który pomoże zrealizować założenia sesji. Sam audyt AC/DC (indywidualny czy też grupowy) jest przeprowadzany przez doświadczonych doradców zawodowych z wykształceniem psychologicznym. Czas trwania sesji wynosi od 4 do 6 godzin. Po jej zakończeniu Klient odbiera wyczerpujący, spersonalizowany raport, w którym znajduje się analiza kompetencji audytowanych członków zespołu, wyliczone są ich mocne strony oraz przekazane są zalecenia, jak powinien być prowadzony następną fazę rozwoju pracowników. Audyt zamyka feedback.
Jan Kłusak - doradca HR, coach biznesu, psycholog
Mob.: +48 500 456 374
E-mail:
[email protected]