Oferta PBN w dobrej cenie. Sprawdź co dla Ciebie stworzyliśmy.
Żeby konsument odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla potencjalnego klienta artykuły. Lecz nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network, czyli do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a następnie kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO albo sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci portali są często stosowane jako jeden z punktów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich stworzenie to spory koszt, a później trzeba poświęcać wiele godzin na zachowanie ich w stosownej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Polecamy publikacje z canonicalem i wizytówki NAP
PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie widoczne są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, pełna nazwa oraz adres. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Kolejny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, rzetelne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami zdrowiem czy inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO