W ostatniej dekadzie temat ekologii przeobraził się w jednym z przewodnich zagadnień, roztrząsanych na forum międzynarodowym. Nieuchronność korekty naszego zachowania związanego z odpowiedzialnym wykorzystaniem zasobów Ziemi, krok po kroku przebija się do każdej dziedziny życia, również do świata promocji. Obecnie zarówno małe firmy, jak i ogromne spółki, zmierzają do tego, żeby być eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę przyrody mogą one zaprezentować światu w przeróżny sposób, m.in. przez zastosowanie w działaniach promocyjnych eko gadżetów.
Zalety eko gadżetów promocyjnych
Eko gadżety to towary reklamowe, ale wytworzone z materiałów szybko degradowalnych albo powtórnie przetworzonych. Są to także gadżety z tekstyliów bez domieszek tworzyw syntetycznych, które mają praktyczne zastosowanie i których posiadacz nieprędko wyrzuci. Powoduje to, że ich użycie w mniejszym stopniu wyrządza szkodę otoczeniu. Za eko gadżety promocyjne uważa się również te produkty, które wyprodukowane są z PP, innymi słowy z polipropylenu. Pomimo, iż to polimer, łatwo poddaje się on recyklingowi, natomiast kiedy staje się to już niemożliwe, w trakcie jego rozpadu nie wydzielają się szkodliwe gazy.
Eko gadżety reklamowe – ołówki oraz papierowe kubki
Można sądzić, że w ofercie producentów z rzadka pojawia się duży wybór ekologicznych gadżetów reklamowych. To nieprawda! Już sama oferta odzieży reklamowej jest ogromna – można zamówić nadruki na t-shirtach z bawełny organicznej, w przeróżnych fasonach (męskich, dziecięcych oraz damskich), a także w licznych barwach. Napisy reklamowe nanoszone są na płócienne i bawełniane torby, dostępne w formie klasycznych toreb zakupowych, ale też m.in. plecaków-worków. Pozostałe atrakcyjne gadżety tego rodzaju to oczywiście długopisy, które wytwarza się z bambusa lub ze zrolowanego papieru, papierowe pojemniki na gorące napoje, eko puszki z biodegradowalnego PLA, jak również saszetki.