Rodzaje pozycjonowania

Zleć pozycjonowanie stron Kraków

Istnieją 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę najczęściej:
– miasto (przykładowo “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Podgórze”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób przebywających w danym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy firma ma niewielki budżet reklamowy i nie ma możliwości konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Następny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie niższa konkurencja. Ważne jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy A10 niebieski,
– obuwie sportowe puma Ignite Limitles czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Ojca czy Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie należy zacząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść witryny internetowej.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]