Kampania SEO - sprawdź pełną ofertę.
Firmy lub właściciele stron internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań samodzielnie. Nie posiadając kwalifikacji w kwestii SEO i nie monitorując regularnie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować trafnie i – kluczowe – efektywnie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla obeznanego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w zatrudnione są tam też osoby od projektowania graficznego, copywritingu, kampanii Google Ads oraz programowania służące merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Po czym poznać kompetentną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Na co zwrócić uwagę w toku szukania firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych czy marketingowych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawana jest sekcja z historią tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę trzeba przeanalizować studia takich przypadków, by przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach zadań na nadchodzące tygodnie, jak również przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.
Kolejna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszperać na własną rękę online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach czy produktach, które chce wypromować.
Jaki system rozliczenia z firmą SEO wybrać?
Ostrożnie powinno się potraktować firmy SEO, które oferują typ współpracy z zapłatą za wypracowany efekt. W takim systemie klient płaci agencji SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 albo Top10). To nadal całkiem popularny rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać szybki efekt za pomocą łamania standardów ustalonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, więc odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z firmą SEO, to z rzadka bywa ona stała – często w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby wykonać wnikliwy audyt SEO, a potem zrealizować wszystkie wymienione w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo mniejsze.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]