Co to dokładnie są filtry Google?
Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na portale internetowe, które naruszają wprowadzone przez Google wymogi dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami filtrów – z filtrami ręcznymi i algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najbardziej rażące przewinienia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres 30 dni, algorytmiczne do momentu aż roboty sieciowe znów zajrzą na naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.